Da bin ich doch dabei! Gehör zwar (gerade seit GX) auch ins F-Zero Lager, aber WipEout geht auch immer, gibt ja eh kaum Alternativen.
Wie geil ist das bitte denn?
Ich wäre ja schon froh, wenn man irgendwo ne Steelbook Edition bekommen würde
Haben will!
Sieht gut aus für ein Spiel aus dem Jahr 2012 für die PS Vita.
Wird geil
Ich glaube ich hab die beim Saturn Mariahilf gesehen. Bin mir aber nicht 100% sicher.
Spielt es eigentlich schon wer?
Ich glaube das Teil werde ich mir die Tage direkt zu meiner PS4 Pro als Starttitel dazukaufen!
Zocks gerade und für den Preis kann man mit der Collection nicht besser mit der Pro starten.
Hab auch richtig Bock drauf!
Die beiden in der Collection enthaltenen Teile habe ich noch nicht gespielt, und da ich früher absoluter Wipeout Fan war, dürfte das Spiel zum Start genau das richtige sein!
Noch zwei oder drei andere Spiele dazu, und es dürften zocktechnisch coole Wochen warten!
Weiß jemand, ob das Spiel auch auf ner normalen PS4 läuft?
Es gibt keine exklusiven pro games.
Dachte ich auch, aber in der Beschreibung steht “Optimiert auf PS4 Pro” und alle Reviews reden auch nur von der PS4 Pro. Klingt so als würde es auf ner normalen PS4 nicht richtig laufen.
Es gibt keine exklusiven pro games.
Hier mal der Bericht von Digital Foundry:
Digital Foundry Impressions:
https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2018-wipeout-omega-collection-psvr-out-today
For a start, it’s the full game. There are no cutbacks, no compromises, no reductions in content - it’s simply a virtual reality alternative to the existing ways you can play the game, to the point where VR players can indulge in multiplayer games alongside normal PS4 and Pro users. We’re still in the process of producing our platform comparisons, but there’s no sense that we’re being visually short-changed either. After all, WipEout Omega Collection ran locked at 4K resolution at 60 frames per second on PlayStation 4 Pro, suggesting plenty of GPU overhead in accommodating PSVR’s 1080p display.
In fact, we can confirm that super-sampling is in effect, meaning that the often jaggy appearance you find in PSVR titles is reduced significantly. PS4 Pro renders natively at 1620p before downsampling to the visor’s 1080p display - not quite 4K then, but we have to remember that the overall workload of VR is significantly higher. In producing a stereoscopic 3D image, the whole image is effectively rendered twice with a slight offset.
Similar to the existing versions of the Omega Collection, frame-rate is locked at 60 frames per second, with motion interpolation incorporated to support PSVR’s 120Hz screen - though similar to other titles that use this technique, there is still noticeable ‘ghosting’, particularly on fast lateral movement. But the key aspect here is the consistency - after several hours of play, we’ve not noticed any drops to performance.
It’s a bumpy ride for sure, but also a spectacular one. This is a zero compromise WipEout experience in just about every sense - and that extends to the intensity of the action.
Also WipEout in VR stelle ich mir schon, naja, „anstrengend“ vor!